https://kellukas7.wixsite.com/kellyrphotography

fredag 9. desember 2016

Jul






Heldagsprøve i media fag. Tema: Høytider
Jeg ville ta julebilder, siden det er den fineste høytiden i året. Med bildene jeg tok, ville jeg at du som ser på de bildene får julestemning. Jeg har brukt vanlig Nikon D3300 kamera. Jeg har ikke brukt noen reflektor, blitz eller noen ting. Bare naturlig lys i alle bildene, og ganske høy ISO. Det er 3 farger som går gjennom nesten alle bildene: Grønn, Rød og Gul. Med rød og grønn ville jeg skape kontrast. Hoved objektene på bildene er i det gylne snitt eller akkurat i midten. Det er gjentakelser på bildene: Sirkler. Jeg har brukt gul lys i alle bildene fordi jeg syntes at varm lys gjør sånn at du får er koselig følelse og jeg liker det.
Ting jeg kunne ha gjort bedre er: den bilde med en kule ting- jeg hadde byttet ut den med en kule som er rød eller gul, det hadde vært mer kontrast i bilder. Det ble litt for rotete nå som jeg så på bildet, og kanskje jobbet bedre med lys i dette bildet også. Jeg skulle også ha redigert den siste bilde hvor det er bare en nisse, litt mørkere, fordi det er litt for lyst for å passe sammen med ande mine bilder her.
Stort sett er jeg veldig fornøyd med bildene mine og tilbakemelding som jeg fikk fra lærere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar