https://kellukas7.wixsite.com/kellyrphotography

fredag 13. januar 2017

LOGG




I YFF har jeg valgt Foto, jeg syntes det er spennende og jeg har lært mye.


Vi har jobbet med tema ''frost'',






 Her er noen bilder av temaet ''frost'', jeg syntes at jeg løste den oppgaven på en god måte, det er frost på bildene, de er fine, fargene passer godt og lyset er bra.
Det jeg lærte av denne oppgaven, er at alt kommer ikke med en gang, du må ta mange bilder for å finne de fineste.


***


Vi har også jobbet med portrett foto, vi fikk en oppgave å ta portrett bilder av forskjellige mennesker som vi finner på gata. Jeg jobbet med to andre når vi fikk den oppgave og vi tenkte at det er kjedelig å ta bilder av mennesker som er ute og går på gata, så vi bestemte oss å gå inn i  forskjellige steder og ta bilder av mennesker som jobber eller gjør hva de må gjøre uten å tenke at vi er der.

Jeg la ut bare en bilde fordi andre ville ikke at jeg skulle legge ut bildene av dem. 
Det jeg lærte med den oppgave er at du må tenke mindre og ikke være redd å snakke med mennesker du ikke kjenner. Hvis du får en nei, burde du ikke gi opp, men prøve videre. 


***

Vi har også fått en annen oppgave å ta portrett bilder av noen foran forskjellige bakgrunner. Jeg valgte å ta bilder av Aina og Åse. Vi måtte følge komposisjons prinsipper.


Jeg har lært å bruke komposisjons prinsipper og etter vi hadde den oppgave prøver jeg å få med i hvertfall et av de prinsippene.
På bildet 1 er Aina i det gylne snitt og bildet er i svart & hvitt fordi den så bedre ut sånn, det er mer kontrast.
På bilde 2 er Åse akkurat i midten av bildet og det er gjentakelse i bildet (bakgrunnen og genseren) det er gjentakelse av farger også.

***

Vi har jobbet med produkt foto i fotostudio med fotograf Jonas Ingstad og han ga oss oppgave hvor alle fikk et produkt av han og vi måtte ta et fint bilde av det.




Her satt vi saftflasken på brodukt bordet og vi brukte 2 lamper for å lyse flasken opp, vi prøvde å ikke få med skyggen og det fikk vi til, alle ble fornøyd med bilde. Vi lærte å bruke lys bedre når vi hadde den oppgaven. 

***

Ikke lenge siden begynte vi med analog fotografi, og jeg har lært å bruke analoge kameraer bedre og jeg har sett hvordan man fremkaller bilder og det var veldig spennende siden jeg har bare sett hvordan folk gjør det i filmer. Jeg har ikke gjort det selv enda men gleder meg til det er min tur. 

***

Over all har vi hatt det veldig gøy i timene, alle timene har vært spennende og vi lærer mye. Jeg er fornøyd med at jeg valgte Foto i YFF. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar